Σεμινάρια σε σχολική βάση για τη σχολική χρονιά 2014-2015
Η συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στοχεύει στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Οι επιτελούμενες κοινωνικές αλλαγές απαιτούν από τους εκπαιδευτικούς διαρκή επιστημονική ενημέρωση και αντίστοιχη επαγγελματική ευαισθητοποίηση. Αυτό συνεπάγεται την αναγκαιότητα της συστηματικής λειτουργίας ενός θεσμού με στόχο τη στήριξη της επιστημονικής και επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού (Παπαδούρης, 2001). Η σημασία της επαγγελματικής ανάπτυξης αποτελεί, για παράδειγμα, τον ένα από τους τρεις βασικούς άξονες της έκθεσης McKinsey (2007) για την επιλογή των εκπαιδευτικών που θα πετύχουν αξιόλογα μαθησιακά αποτελέσματα σε διεθνείς έρευνες ή τονίζεται ιδιαίτερα στα κείμενα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για καθορισμό και διαμόρφωση των βασικών δεξιοτήτων-κλειδιά για τον εκπαιδευτικό (European Commission, 2004) και αιτιολογεί την αναγκαιότητα διεξαγωγής διεθνών ερευνών με επίκεντρο τον εκπαιδευτικό (0ECD, 2010).
Η επαγγελματική ανάπτυξη σε σχολική βάση, εντός του πεδίου, προσδίδει δυναμικό και ενεργητικό χαρακτήρα στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Τα σεμινάρια σε σχολική βάση διεξάγονται από λειτουργούς του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, καθώς επίσης από εξωτερικούς συνεργάτες του Π.Ι., οι οποίοι επιλέγονται μέσα από σχετική διαδικασία διαμόρφωσης μητρώου εκπαιδευτών. Η διεξαγωγή γίνεται κατά το χρόνο λειτουργίας των σχολείων και οργανώνονται με βάση ομάδες ενδιαφερόμενων εκπαιδευτικών. Οι ομάδες μπορούν να συγκροτηθούν από εκπαιδευτικούς που εργάζονται στο ίδιο σχολείο ή σε γειτονικά σχολεία (στήριξη δικτύων σχολείων).