logo
Παρασκευή, 20 Οκτωβρίου 2017
Ενδοϋπηρεσιακή Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης
Ενδοϋπηρεσιακή Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης

Η συστηματική επιμόρφωση των εν υπηρεσία εκπαιδευτικών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση κάθε καινοτομίας και μεταρρύθμισης που προωθείται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Σύμφωνα με την Έκθεση της Επιτροπής για την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση (σ.225) «Η εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι μια από τις πιο κρίσιμες παραμέτρους που επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την απόδοση ενός εκπαιδευτικού συστήματος. Σήμερα είναι γενικά αποδεκτό ότι ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης είναι πρωταρχικός».

Ως εκ τούτου, μέσω του υφιστάμενου έργου επιδιώκεται η περαιτέρω ανάπτυξη, διεύρυνση και αναδιάρθρωση του πλαισίου, των δομών και των μηχανισμών συνεχιζόμενης επιμόρφωσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών της Μέσης Εκπαίδευσης, με τρόπο που να συνδέεται άρρηκτα, να στηρίζει και να υποστηρίζεται από την ευρύτερη εκπαιδευτική πολιτική, την πολιτική της δια βίου εκπαίδευσης, τις εκπαιδευτικές αλλαγές και την πολιτική ανάπτυξης του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται και στην κάλυψη των αναγκών της υλοποιούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, τόσο σε θέματα επιμόρφωσης, όσο και του αναγκαίου εκπαιδευτικού υλικού (για παράδειγμα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και την επιμόρφωση στα νέα αναλυτικά προγράμματα).

Συγκεκριμένα, αναμένεται η ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης που βρίσκονται σε διάφορα στάδια της καριέρας τους (στάδιο επιβίωσης, στάδιο προσαρμογής και στάδιο ωριμότητας, βλ. Απόφαση Υ.Σ. για Ενδοϋπηρεσιακή Επιμόρφωση, 2007) μέσω:

•    Της προσφοράς συστηματικών προγραμμάτων επιμόρφωσης για διάφορες θεματικές ενότητες με βάση  τις προτεραιότητες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, τις πάγιες ανάγκες των εκπαιδευτικών και των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, των απαιτήσεων των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων, καθώς και τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις εισηγήσεις του ΠΙΚ μέσα από τη διαδικασία διερεύνησης εκπαιδευτικών αναγκών του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης ή άλλους παράγοντες (πχ επιπτώσεις οικονομικής κρίσης που αμβλύνουν την παραβατικότητα),
•    Της ανάπτυξης επιμορφωτικού υλικού (κυρίως για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα) για σκοπούς ενδοϋπηρεσιακής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και προώθησής του σε αυτούς, καθώς και της προμήθειας εκπαιδευτικού υλικού (σε έντυπη ή / και ηλεκτρονική μορφή),
•    Της πραγματοποίησης συνεδρίων σε ετήσια βάση, τα οποία συνεισφέρουν στην ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, καθώς αφορούν τόσο γενικά, όσο και εξειδικευμένα εκπαιδευτικά αντικείμενα,
•    Της βελτίωσης των δεξιοτήτων των εκπαιδευτών τους (Λειτουργοί Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού), με την υλοποίηση δράσεων επιμόρφωσης.
•    Της καθοδήγησης και στήριξης των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας (Σύμβουλοι).

 

nl_icon Εγγραφείτε στο Newsletter: